I'm back!

2009-08-21 @ 10:47:21

Tillbaka igen, men till mitt stora förtret ingen tid. Det vart så mycket att tänka på innan jag skulle ut så jag satte ingen klocka men jag tror att det tog cirka 45 minuter, och det blev 6 km sammanlagt. Även om det inte blev någon höjdar-tid (det finns de som springer dubbelt så långt på samma tid) så är jag ändå nöjd. Sprang i stort sett hela vägen (gick bara 100 meter precis i slutet när mitt håll inte ville ge sig utan bara blev värre) och jag kände mig stark. Skönt att känna att styrketräningen även ger löpningen en knuff. Benen nästan studsade uppför backarna, dock hade hjärtat svårt att hinna med vilket resulterade i en del mjölksyra och utöver det fick jag såklart (i början och i slutet) håll.  Men nu är jag hemma igen och jag är stolt. Det är så skönt att få komma ut och rensa tankarna lite. Första kilometrarna joggar man och tänker på alla saker man grubblar över, sen kan man ofta släppa allt (i alla fall för tillfället) och bara slappna av. Det är det bästa med joggandet. Går det bra så känner man sig stark både på insidan och utsidan.

Idag var det dessutom bästa förutsättningarna. Lagom varmt/kallt, ingen sol, knappt någon vind. Hittade min lillebrors gamla MP3 och lyssnade på lite dängor som "The Final Countdown" och "Paradise" (E-type) som gjorde varje meter mycket enklare.


Elljusspår is the shit att springa på! Det tycker både leder och sinne!

Nu har jag fått ner lite havregrynsgröt i magen och har stretchat benmuskultaturen. Nu väntar en dusch, en tvättmaskin och lite tv-tittande. Gott för mig! Erik kommer och hämtar mig hos mamma i eftermiddag och då har han planerat något hemligt för kvällen, ska bli riktigt spännande. :) Hörs senare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback