Nästa utmaning

2009-08-20 @ 08:51:56

Hej på er,

nästa utmaning från syster har kommit; ingen mer skräpmat. För min del så betyder det ingen mer mat på jobbet, dvs mer matlådor, mer storkok och mer planering. Men jag är säker på att det kommer gå superbra! Skulle jag dessutom glömma mat någongång så ligger faktiskt Hemköp i samma byggnad som nya restaurangen. Men det är klart att det är mycket mer ekonomiskt med matlådor och det skall jag verkligen bli bättre på! Även om jag inte har ett stillasittande jobb direkt, så märkte jag ju medan jag var i Strömstad att jag både gick upp i vikt, hade dåligt med energi, blev riktig kass i kroppen (främst magen) och det är ledsamt som *** när man ser vilka summor de tillslut drar från lönen. Pengar som man skulle kunnat lägga på något helt annat!!

Annan skräpmat som pizza eller kinamat vet jag inte när jag åt senaste. Seriöst säkert inte på ett år. Några fryspizzor från ICA har i och för sig åkt ner när man varit lite dagen efter men annars har det räckt med skräpet man får i sig på jobbet. :P

Nu ska jag göra mig iordning för att gå hem till syster en stund och hjälpa till att hålla koll på barnen. Kl 12 har vi tvätt tid och efter det väntar ett stenhårt ryggpass på gymmet! :) Uppdatering kommer efter det. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback