Söndagmorgon

2009-08-02 @ 11:03:35

Hej på er,

sitter vid köksbordet och gottar mig med en mega-frukost á la Hotel Danielle. Idag serveras proteindrink, yoghurt med all-bran och egenplockad müsli, mackor med ost, skinka och tomat, 2 kokta ägg, färskpressad apelsinjuice och ananas til efterrätt. Jag har i och för sig bara kommit halvvägs genom frukosten och är redan mätt, så jag bestämde mig för att ta en bloggpaus. (En paus för att blogga alltså, inte en paus i bloggandet. :P)  

Igår hände inte så mycket. Det blev ingen hamnfestival. Christine hade skoskav och kände av efterdyningar från hjärnskakning och tabletter. Jag var mest helt slut i allmänhet. Så vi käkade god mat, gick ner till ICA och köpte en påse gott och blandat plus några red bull. Sen låg vi i soffan ett tag och zappade på tv:n tills vi båda höll på att somna. Då kom vi fram till att det nog var bäst att vi skildes åt så vi fick lite av den där sömnen som vi tydligen så uppenbart behövde. Så jag kröp ner i sängen, pratade med Erik en stund och sedan somnade supersnabbt. Hela natten gick snabbt. Kändes som att det var många timmar kvar när klockan ringde 10 imorse, men icke. Det var bara att gå upp och göra frukost. Hade lite matlådsfixande och så att göra innan jobbet idag också. Blev en del mat över igår. Jag är verkligen kass på att göra lagom med mat, det blir alltid för mycket. Och det är väl bra så sätt men nu måste jag verkligen köpa fler matlådor. 3 räcker inte. Det står alltid massa mat i kastruller och på tallrikar inne i kylen. Suck!! (Dagens I-lands problem!)


Så jobb är det alltså idag, dock inte full dag. Jobbar 12-20. Imorgon är jag ledig igen, sen äre jobb tis+ons och sen åker jag hem på torsdag och är hemma i 1,5 vecka. Det ska bli så skönt!! Att bara kunna träffa alla utan att vara så stressad. Att slippa prioritera mellan vilken familj, och ibland till och med vilka familjemedlemmar, man vill träffa för att man bara har en kväll över? Det brukar alltid vara ganska späckat schema när jag är hemma en helg...

Nä, nu tillbaka till frukosten, annars kommer jag försent till jobbet. Ha en underbart mysig söndag allesammans!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback