Ångest

2009-02-17 @ 21:32:58

Hej på er,

just nu är det många tankar som snurrar runt i huvudet. PT-Anders hann inte säga så mycket mer än att presentera sig och säga att mina problem krävde ett antal timmar, vilket jag tyvärr trodde. Funderar just nu på om jag ska boka 4 timmar med honom för att få hjälp med funktionaell träning för bålen i gymmet. Det kommer dock att kosta mig närmare 1400 kronor. Inte kul! Men jag behöver verkligen hjälp med bålen. Som sagt, båda min föräldrar har problem med ryggen och mina axlar är redan kass. Jag vet inte.. Det blir till att konsultera E och mamma på den.

*ring, ring* Haja. Mamma tyckte att jag skulle vänta. Ekonomin är ju faktiskt lite instabil för tillfället och även om jag har lite pengar över just nu, kan det komma till bättre användning senare under våren. Hösten var hennes förslag. Då har jag ju jobbat hela sommaren och kanske fått fler fasta tider på McD. Hon har nog rätt. Känns som att jag har unnat mig tillräckligt med grejer för tillfället. Men jag ska hålla tanken i bakhuvudet. Ifall jag skulle komma på andra tankar...

Den andra tanken som bitit sig fast är att jag kanske borde/ska åka hem imorgon. Jag har ju lovat T att boxas imorgon, och det skulle kännas jätte tråkigt om det blev uppskjutet igen, speciellt eftersom jag kommer vara hemma hela nästa vecka. Då blir inte boxningen förrän måndag vecka 10. Om typ en och en halv vecka?! Å andra sidan är min mormor hemma från Island. Hon kom i lördags och åker på söndag, tidig morgon. Eftersom jag och E ska på BYB på fredag och jag ska jobba på lördag blir det svårt att åka hem i helgen, vilket hade varit det optimala. Så den enda chansen att träffa henne blir på torsdag, eftersom vi har föreläsning imorgon och på fredag. För att maximera tiden hade det helt enkelt varit bra att åka redan imorgon så hela förmiddagen på torsdagen slipper att försvinna. Som sagt, min mormor har kommit hit från Island. De kommer kanske en gång vartannat år. Jag och E skulle försöka åka dit tillsammans kanske under sensommaren men det tanke på hur hans arbetssituation ser ut just nu, verkar det som att vi får flytta vår resa (igen) och då hade det varit kul att träffa mormor i år. Man ska ju inte måla satan på väggen (som det så vackert heter) men en mormor är ändå en mormor, två generationer över och man vet aldrig hur länge man får ha kvar sina älskade. 
Usch, jag hatar att välja mellan olika saker som händer på samma tidpunkt. Hatar, hatar, hatar. För er kanske valet hade varit enkelt men jag är en principfast person och gillar inte att bryta överenskommelser och planer. Det man har lovat, har man lovat. Jaja, jag får prata med T imorgon. Hon kanske klarar ett par dagar till utan box, hon kan ju köra lite mer Pump för fasen vad tungt det var igår!

Nä, nu ska jag duscha! Ciao! :)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback