Målsättningar

2009-02-17 @ 22:51:42

Jag ska försöka sätta upp lite olika mål och delmål för att göra lite framsteg och kunna berömma mig själv när jag faktiskt uppnått dem. Man gör faktiskt bra saker nästan varje dag som man borde berömma sig själv för men det blir sällan att man gör det, kanske ännu ett svenskt beteende? Här kommer i alla fall några kategorier:

Månadens mål (Feb)
Träningen: Nu är det ju inte mycket kvar av februari men målet för denna månad måste bli att bara hålla igång regelbundet. Trotsa förkylningar och hålla mig frisk och rörlig.
Skolan: Om jag skulle haft ett mål här från början av månaden skulle jag antagligen legat låångt efter men målet från och med nu kommer att bli att försöka komma ikapp. Verkar som att nästa "lediga vecka" kommer bjuda på en hel del läsning.. Suck.
Relationer: Med E har det varit som en berg-och-dal-bana men i övrigt rätt stabilt. Målet för resten av månaden blir att försöka laga lite av hålen vi orsakat mellan varandra det senaste.

Veckans mål
Träningen: Nu vet jag inte om det blir så mycket mer träning i veckan. Skall försöka mig på ett pass på fredagmorgon. Annars är jag rätt så sugen på att gymma lite faktiskt. :) Kanske på lördag innan jobbet?
Skolan: Läsa igenom hennes anteckningar. Göra färdigt uppgifter. Börja läsa.
Relationer: Vara snällare mot E och träffa mormor nu när hon är här.


Dagens mål
Träningen: Röra på mig lite, men försiktigt. Har lite träningsvärk.
Skolan: Göra uppgifterna 1
Relationer: Ringa mamma och prata med mormor

Idag har jag gjort detta som jag är stolt över: Börjat plugga

Detta har jag planerat inom en snar framtid som jag ser fram emot: Träffa mormor, familjen i övrigt och E. Gå på konsert  och kanske en inflyttingsfest?

Tanken är att dessa kategorier ska komma upp lite oftare för att puscha mig framåt. Gör din egna kategorier! Det är bra att få tänka över sina nuvarande val och sina mål, kanske går de inte alltid ihop och varför? Sist men inte minst, glöm inte belöna dig själv när du gjort något bra. En morot är alltid motiverande! Nu ska jag sova. Go natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback