Måndag igen?

2009-01-05 @ 11:15:54

Helgen försvann fort och snart är det tillbaka till verkligheten. Har börjat plugga lite mer nu, är ju inte så många dagar kvar till tentan(10 dar) så det vore väl på tiden. Ouicktionary-pennan har hjälpt jätte mycket men det tar grymt mycket tid att gå igenom alla fyra spalter och använda pennan på alla ord som jag inte förstår, vilket är ett par stycken. Man får räkna med mellan 30-60 minuter på ett uppslag, kul va? Men vad gör man inte? Så lördagen och söndagen har bestått av en hel del plugg, har gått igenom två kapitel i boken, (Ett kap=10-15 sidor) och sen har jag lyckas dra på mig en förkylning till. Jag som var så taggad på att börja träna ordentligt igen, blir med det än på ett tag. :(

Igår blev det en lång fika med "ex-kex:et" som Jenny skulle ha sagt. Eftersom alla undrar hur det var kan jag skriva det med en gång att det var väl trevligt. Vi har ju knappt pratat på två år men efter många om och men, och lite förvirring så sprang jag hela vägen hem och kastade mig i E:s armar. Det finns ingen bättre!

Lgh:n ser ut som kriget för tillfället så när jag inte ska plugga så blir det städning under dagen. Em och jag ska antagligen till Overbye en sväng och se vad som vankas inför våren. Förr älskade jag att handla på rea, men nu har jag blivit ekonomisk på riktigt, varför sänker de priserna på saker? För att ingen vill ha dem, för att de är "ute". Varför ska man då handla dem? Njee, vinterstil är inte riktigt min grej heller, jag väntar in vårkläderna!

Klippning är det på gång också. Även om mitt Joico schampoo och balsam, och mina Bed Head "After party" och "Small talk" tar väl hand om håret börjar det nu bli så pass långt att det faktiskt syns att  håret är längre på högersida än på vänster, och att luggen på vänstersidan är mycket tunnare eftersom det ligger ett halvlångt lager under. Helskumt men det är så det är när man ska låta långt hår växa ut igen. Såå Kicki, prepare for trouble! :) Tycker i och för sig inte jätte mycket om att klippa mig när jag ska spara långt men man måste ju ha en frisyr medan man låter det växa, annars klipper man bara av det igen, fråga en som vet!

Nä, nu ska jag göra lite vettigare saker än att sitta här, t ex äta frukost, städa eller börja plugga. :) Hörs senare. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback