Motivation - ett faktum eller ett beslut?

2009-07-28 @ 19:41:22

Hej på er,

har nyss kommit hem från ett av de värsta träningspassen någonsin. Det första på 25 dagar. Fy f*n!!!! Jag vill bara hem till soffan och min daim som ligger i kylskåpet från första sekund. Från klockan 16.20 när jag drog mig själv ur soffan för att byta om, till klockan 18.05 då jag åter var på väg hem. Det var hemskt! Det var mycket som inte stämde. För det första har jag som sagt inte tränat på ett tag så även om jag minskade i vikterna rejält, så var det så jävla tungt. Mjölksyran kom inte smygande utan mullrande och slog till med full kraft, lite som ett åskväder på sommarn. De snygga, tajta träningskläderna jag köpt i början av sommarn satt inte lika snyggt efter tre veckor McD-mat och håret stog på ändå. Glasögonen åkte ner, musklerna gjorde ont och skakade mer än arbetade.

Jag hade ingen motivation, jag vill inte vara där och kroppen verkade inte så sugen heller (dagens underdrift!). Men jag gick dit, och jag kämpade hela passet, jag fullföljde så gott jag kunde, och jag var nöjd med mig själv hela vägen hem.
Motivation är ingenting som man bara har, det är något man får. En kick av resultaten som visar sig, och resultat det är ingenting som man bara får, det är något man kämpar för. Så alla slöfockar som inte "hittar" motivationen, ta tag i de första jobbiga passen, bestäm er! Så fort framstegen kommer, kommer allt bli mycket roligare, tills dess är det bara att bita ihop och kämpa!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback