Tillbaka

2009-07-02 @ 22:51:37

Tillbaka i Ks, ensam. Med tid över till att reflektera igen. Just nu sitter jag i sängen med min älskade minilaptop i knät och ansiktsmask i ansiktet. Takfläkten snurrar för fullt för att den svala kvällsluften skall komma in och byta ut den instängda sommarvärmen. Vi svenskar är aldrig så svenska som under en riktigt varm svensk högsommar. Aldrig blir vi nöjda?! Det är alltid för kallt och när det blir varmt, då är det för varmt. Aldrig är det tillräckligt mycket sol, men när solen kommer bränner vi oss första dagen och tillbringar resten av veckan i skuggan, klagandes. Det är sällen som klagandet betyder speciellt mycket, det är snarare en grund för dagligt samtal.

Tanken är att jag ska försöka komponera ihop någon lista över allt som jag sak ha med mig till Strömstad på söndagkväll. Det blir ju en hel del eftersom man ska vara borta i tre veckor. Cykel, arbetskläder, myskläder, festkläder, träningskläder, badkläder och skor passande till samtligt outfits. Hygienartiklar med allt var det innebär för oss tjejer, plus smink och annat nödvändigt så som linser med mera, med mera, med mera. Det är tur att Christine skall köra oss ner i minibussen... ;) Trots att Strömstad verkade bli krångligt, att bo på norska sidan, att cykla flera kilometer till jobbet, så verkar det tillslut som att det kan bli helt okej i alla fall. Jag hoppas det i alla fall. :) Linnea som jag ska bo med var en riktig höjdartjej och sen har jag ju Christine såklart, och även Isabell och Anna överallt och runt omkring hela tiden. Kan det bli bättre flickor? ;)

Imorgon börjar jobbet tidigt och efteråt hoppas jag på att träffa Christine en sväng innan hon åker iväg igen under helgen. Hade suttit fint med en middagen igen, eller vad säger du tjejen? Jobb blir det såklart hela helgen. Fredag 06.30 - 15.00, lördag 08.00 - 17.00 och slutligen söndag 17.00 - 22.00. Någon gång under lördagkväll/natt dyker förmodligen Erik upp också, får att få lite extra tid tillsammans innan jag åker ner. Han jobbade över idag så vi hann aldrig riktigt säga hej då. Både igårkväll och imorse var jag så trött att jag knappt kommer ihåg vad vi sa till varandra.

Nä, nu är det dags att tvätta gojjan ur ansiktet och ta tag i den där listan. Klockan ringer som sagt tidigt imorgon men det känns ändå bra att vara tillbaka, både i Ks och på bloggen. Sov gott, nära och kära, och alla andra också såklart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback