Tillbaka till 110%

2009-06-08 @ 00:45:11

Hej på er,

nu sitter jag i sängen med datorn i knät. Fick jobba lite längre än väntat men det vara bara bra för kassan antar jag. Hanna ville hem och se på valet och vem är jag att sätta stopp för det liksom. :P Det vart inte så himla mycket att göra på jobbet idag egentligen. Det var bara alltid någon i kassan eller DT:n vilket gjorde att jag aldrig fick gjort det jag hade tänkt att göra men, men.. Jag slipper i alla fall stänga till 02.30 :) Tur det för jag råkade typ punktera en blodåder på insidan handleden, eller i allafall lite, så jag har fått ett fint, ömt blåmärke där nu. Bara jag kan lyckas med sånt!!

Nu är det måndag igen och jag är taggad. Jag är tillbaka till 110%. På träningsfronten, på den "nyttiga-maten-fronten" och sist men inte minst på bloggfronten. Det känns bra. Jag grundade idag genom att äta upp det sista ur godispåsen och åka och handla mat. Det blev en del inte så nyttiga saker som äggnudlar och falukorv men att vara nyttig är faktiskt inte hela mitt liv, jag är en fattig student också, som inte orkar laga hur mycket mat som helst från scratch. Men det vart en hel del annat nyttigt, typ kikärtor i mängder (mums!), grönsaker i allmänhet och rågbröd. Allt som allt gick mina 3 påsar på 600,- och ja, det känns inte bara fysiskt utan även psykiskt tungt att tänka på att det låg cirka 200,- i varje kasse men bra mat är sällan billig mat. Jag hade kunnat köra Euroshopper rakt igenom men kollar man på deras köttprocent i både köttbullar och falukorv så blir man ju rädd. Nästan 10% mindre (har jag för mig). Då kan man ju ställa sig frågan vad de egentligen har i korven, fast när det gäller just falukorv finns det nog ingen korv som du vill veta exakt vad den innehåller tyvärr.

Nä, morgondagen består av lugn och ro, träning, mumsig mat och tillslut lite jobb. 16-23. Jag har bara kortistider hela veckan men som vi såg idag vet man aldrig hur många timmar man hamnar på i slutändan så för inkomstens skull så hoppas jag att det blir lite fler timmar, men rent generellt hade det varit skönt med lite vila! :)

Haja, nu lockar sängen oerhört mycket men vi hörs imorgonbitti.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback