Dagarna flyger förbi...

2009-03-30 @ 15:17:22

Hej på er,

Ja, dagarna flyger verkligen förbi. Det är så mycket som måste ordnas innan resan och jag som alltid gör allt i sista minuten har haft fullt upp idag. Först var det tidigt föreläsning om växelkurser, inte världens roligaste ämne direkt, men något annat som jag fick reda på direkt efter föreläsningen som verkligen gjorde min dag, det var att jag klarade mikrotentan med 0.8 poäng. VILKEN ***** TUR?! Man skulle alltså ha 20 poäng av 40 och jag fick 20.08. Jag som verkligen ställt in mig på ett underkänt och att jag skulle få plugga skit-mikroekonomi hela sommaren. Haha, aldrig mera mikro!!!! Just nu har vi makroekonomi och även om det inte är någon jätte skillnad känns det här så mycket enkelare, så mycket mer konkret. Så kära Danielle, klarade sig ännu en gång på ren tur, eller ska man kanske säga skicklighet? ;) Man kanske inte ska undervärdera sig själv så. Det är ju det hela den här bloggen går ut på, ung&framgångsrik, åt skogen med jantelagen. Men det känns på något sätt bättre att få en positiv överaskning än en negativ... Hmm, klurig situation det där!

Haja, sen vart det i alla fall ner på stan och leta efter vårskor, eftersom mina kära gamla ECCO är sönder nu. Dock hittade jag inte ett enda par som matchade alla mina krav:
- inte vita, men ljusa
- stl 41 (jag vet att jag har stora fötter men Paris Hilton har ju 44 så så farligt kan det väl inte vara?)
- tunna, får absolut inte vara några fotsvettssamlare!
- bekväma med ordentlig sula och gärna ett bra hålfotsstöd.

Det låter helt enkelt som att jag borde leta efter ett par andra ECCO-skor, i typ beige eller nått. Men några ECCO, det hittade jag inte i City. Super tråkigt! Dock blev det lite shopping på Apoteket inför resorna. Ipren, flourtabletter (hörde att man lätt kan få hål i visdomdständerna), tandpetare med flour och lite annat smått och gott. Rena rånet kändes det som framme i kassan, men, men! :)

Så nu håller jag på och tvättar upp alla kläder så jag kan packa väskan ikväll. Imorgon 13.49 går tåget hemåt så det blir att gå direkt från föreläsningen nästan. Sen har jag anmält mig till makrotentan, så jag slipper samma fiasko som sist. Dessutom har jag anmält mig till Rättsen till hösten. Oj, så produktivt! :) Nu väntar bara att plugga lite, göra en "Nej tack till reklam"-skylt så jag slipper driver av skit innanför dörren när jag kommer tillbaka om tre veckor. Lovar att ta bild på den och visa er sen. Sist men inte minst tänkte jag träna lite combat ikväll med, så får vi se vad som mer hinns med på denna otroligt strukturerade dag. ;) Hörs senare!


Mina gamla ECCO-skor som nu är nästintill totalt förbrukade... :(

Kommentarer

Postat av: Designakuten

Sugen på en ny fräsch design till din blogg?

Då är vi rätt för dig. Vi gör våra designer unika och till ett mycket bra pris!



Vi har HELA 6st paket att välja mellan!

Intressant? Kom in till oss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback