Ett "hallelujah-moment"

2009-03-02 @ 21:27:30

Hej på er,

jag har precis kommit hem från mitt första "BodyCombat" pass och är helt salig!! Varför har jag inte testat det tidigare? Det var hur kul som helst, trots att jag var den enda som var nybörjare där idag. BodyCombat är konditionsträning där du gör slag och sparkar rakt ut i luften, i högt tempo, mot en "låtsas motståndare". Slagen som används är ju mestadels samma som vid box så helt ute och cykla var jag ju inte. Jag kan ju jabb, cross, uppercut, krok osv. men jag har aldrig gjort det i det här tempot. Shit, det var helt underbart!!! Innan finalen så sa instuktören att den här gången skulle hon inte gå igenom det långsamt eftersom i stort sett alla redan varit där flera gånger, och sen tittade hon på mig och sa: "Det är lugnt, du hänger på ändå, du är super duktig!" Gissa om jag blev glad??! Så hela finalen pumpade jag fram slag för allt vad jag var värd. När man kör BodyCombat står men vänd mot spegeln större delen av tiden vilket gör att du kan koncentrera dig på tekniken även om det går fort. När jag kände att jag inte orkade slå med någon kraft i de vanliga enkla slagen så tog jag en titt i spegeln och såg mitt stora problem, inte bara inom träningen utan hela tiden; axlar som satt uppe vid öronen. När man skjuter upp axlarna slår du bara med armmusklerna vilket gör att din kraft blir mycket lite. Sänker du däremot axlarna, så slår du med hela kappmuskeln (övre ryggmuskeln, mellan ryggrad och axlar tror jag närmare bestämt att det är) vilket ger dig oerhört mycket mer kraft. Jag sänkte mina axlar och kände att det här kan jag göra hur länge som helst! Kreatinets inverkan kändes också tydligt. När jag i vanliga fall skulle varit helt slut så tog jag ett par djupa andetag, släppte fram ett leende och körde ännu hårdare. Kreatinet ger inte bara en massiv energikick utan vidgar också blodkärl vilket hjälper till att syresätta musklerna bättre. Så jag log och slog, log mer och slog hårdare. F*n va underbart!!!

Nu sitter jag här hemma med proteindrinken och myser lite. Dax för duschen. Sminket från MUS-lektionen sitter nästan kvar exakt likadant. Mascaran var klarade inte vatten så den rann lite pga svettten men annars såg allt i stort sett likadant ut när jag gick ut från passet. Det är kvalitet! När jag var där passade jag ju på att köpa lite smink. Eller lite och lite. För närmare 1300 kr, till min pojkväns stora förfäran och då var det ändå bara basprodukter. En concealer, en foundation, ett puder, två borstar och en kajal/ögonbrynstrio. Jag fick även en ögonskugga på köpet, bra va? Förutom 50 minuters-sminklektionen. Ett helt okej pris kan jag tycka ändå. Bra smink kostar mycket pengar. E klagar på att snygga killkläder är dyra och att vi tjejer kan shoppa massor billigt på Gina och det har han rätt i, men bra smink ska man ha och det är f*sen inte billigt. Nedan kommer lite bilder på sminket och hur jag såg ur när Karin på MUS hade sminkat mig.








Karin gav mig en fräsch grund och orangra toner. Guld/Orange på ögonlocket, orange rouge och orange läppglans. Riktigt sommarfräscht tycker jag! Jag fick ju även lite solpuder, highlighter och annat roligt. Imorgon skall jag försöka mig på att fixa något liknande själv, vi får se hur det går men nu har jag iallafall bra produkter. Är lite sugen på att gå tillbaka och spendera 500kr till på ett solpuder, en rosa ögonskugga och kanske en ögonlocksprimer. Eller en vanlig primer? Åh, det finns så mycket jag vill ha. MUS är som en stor godisaffär för tjejer/kvinnor.

Nä, nu blir det lite CSI NY. Hörs imorgon! Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback