Nervositeten sprider sig...

2009-03-10 @ 22:41:11

Imorgonbitii 8.15 är det dags att visa vad man går för. 12,5 poäng mikroekonomi. Lika underbart som det låter. (INTE ALLS?!) Tre timmar har man på sig men jag brukar aldrig ta mer än strax över två på mig. Som sagt, jag har svårt att hålla koncentrationen i mer än 40 min så super långa tentor är inte min grej. Skall dock fira att tentan är gjord (eller sörja, det beror ju på hur det går) genom att springa till bussen och åka direkt till jobbet. Madde ringde förut och undrade om jag kunde komma in och jag sa såklart ja, fast att jag kanske inte kan börja direkt kl 11 eftersom jag har tenta till 11.15 men jag fick till 11.30 på mig att ta mig ner. Det hade varit skönt att bli klar snabbt så jag hade kunnat åka till jobbet, byta om och ta en hamburgare utan att stressa, men vi får se. Det är så typiskt mig. Jag är en sådan tidsoptimist. Finns det något botemedel mot sådant? I u för sig är jag sällan försenad men jag är också oerhört sällan 5 minuter för tidigt och jag stressar alltid som en idiot mellan olika löften vilket ger resultatet att jag knappt hinner ta ett andatag utan att sätta i halsen. Sist gång jag jobbade kom en dam fram till mig och Susanne och sa att vi inte ska stressa så. Hon berättade att hon just haft besök av en ung tjej med magsår som jobbar på McD Våxnäs här i Ks (jag antar att damen var sjuksköterska eller nått?). Visst låter det hemskt? Kanske måste börja ta det lugnt? Fast dagar som den här har jag ju knappt rört mig över huvudtaget så det kanske går jämt ut? Fast magsår fungerar nog inte så... Värt att fundera på iaf. Nu måste jag sova. Go natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback