Träning, träning, träning!

2009-03-04 @ 20:32:59

Armarna skakar sådär lite lagom skönt. Jag och T körde ju som sagt box. Det var riktigt trevligt att gå det med någon man känner liksom och inte hamna med någon random (och alltid olika) person. Hon vad super duktig för att vara första gången. Jag försökte ge lite tips men hoppas att jag inte lät alltför överlägsen. Man vill ju hjälpa till men det blir lätt att man låter som en extralärare liksom och personen som "slår/jobbar" (beroende på vad man gör såklart) tycker att det är jobbigt nog att försöka följa reglerna som den riktiga läraren har. Så har jag iaf ofta känt när folk "lägger sig i" hur jag tränar/pluggar/klär mig osv. Allt handlar om hur man säger det, vilken ton och vilka ord. Det avslöjer ofta vilken avsikt man har med råden. Jaja, nog om det. Jag hoppas att jag lyckades ge lite tips på ett bra sätt iaf.

Efter träningen berättade T om ett lopp som går här i stan i sommar och vi blev gött sugna på att satsa mot det som mål. Hon trodde att det var typ 1 mil långt och det är ju alldeles lagom. Vi ska försöka få med oss K och e också, hade varit skitkul att vara fyra tjejer som satsar. Tjejerna ska för övrigt komma hit på middag på lördagkväll, det ser jag fram emot super mycket! Det är så skönt att bara ha några tjejer att ha lite kul med och spendera tid med här uppe. Att någon frågar hur min helg varit, istället för att jag frågar och inte får en motfråga. Sånna flickor börjar jag bli riktigt trött på. Folk som man frågar om allt för att få igång en konversation men får bara korta svar tillbaks. En dag tröttnar men på att "slicka röv" och helt plötsligt blir jag personen som "är otrevlig" eller "håller mig undan och inte vill prata längre".

T bor inte så långt härifrån heller, när våren tittar fram kanske man kan ta en joggingtur ihop? Fan, jag längtar verkligen till våren. Mer än någonsin. Känns också skönt om att ha fått ett nytt mål. Beach 2009 fungerar ju inte så bra längre, eftersom jag ska jobba heltid på McD hela sommarn antagligen. :S

Just nu är spegelbilden ingen höjdare. Har ju tatt kreatin i 1,5 vecka nu och eftersom det är vätskebindande är det inte bara musklerna som blir större utan kroppen i allmänhet. Ingen höjdare. Längtar tills jag slutar med kreatinet, tänkte hålla på i fyra veckor, eller till det tar slut. Det är ju inte så mycket i burken jag fick av E. Tanken med kreatin är att man ska få extra energi att använda för att kunna öka vikterna och bygga muskler snabbare. Sen gör man ett uppehöll och när vattnet i kroppen går ur ser du resultatet av dina "nya" deffade muskler! :) Längtar som sagt!!

Nä, nu är det tv, dusch och mina nya krämer som gäller. Eller ah, ögonkrämen. Har just ätit bakpotatis och röra. Mums. Snart är det sängen. Ska bli skönt. Imorgon blir det skola och städa lägenheten. Låter som en bra plan va? Beroende på hur kroppen känns kanske det blir lite bootcamp också? ;) Hörs imorgon bitti. Sov gott. Ciao!

P.s. Har beställt nya träningslinnen från Addidas på Ellos! Hoppas de kommer snart, lovar att ge er bilder! D.s.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback