Världens gnällspik!

2009-03-25 @ 17:22:51

Så känner jag mig idag. JAG VILL INTE FÅ VISDOMSTÄNDER!! Det är inte till något annat än problem?! Man kan få infektioner i tandköttet runt dem, många (dyra och) smärtsamma hål i dom och slutligen är chansen ändå stor att man får dra ut dem om de krånglar. Dessutom finns det inte alltid plats för dem så de trycker på de andra tänderna och leder till en himla massa problem. (http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=25851 )

Problem jag inte vill ha?! Jag hatar tandläkare. Jag har sprungit där ALLTFÖR MÅNGA GÅNGER! Jag hade problem med hål när jag var mindre eftersom min saliv inte var tillräckligt bra mot bakterier. Detta resulterade i otaliga lagningar och en j*vla massa bedövningssprutor. Sen har jag haft alla tandställningar som finns typ! Gummiband mellan käkarna (HELT VÄRDELÖST OCH OTROLIGT SMÄRTSAMT), räls i BÅDE över- OCH underkäke (vilket också gjorde ont som F*N) och DESSUTOM har jag varit tvungen att dra ut två tänder redan i underkäken för att kunna genomgå HELVETTET! Jag som är så j*vla rädd för tandläkare att jag nästan börjar grina i väntrummet och sparkar, skriker, gråter och hyperventilerar när de plockar fram den "lilla" bedövningssprutan. Finns det något som är värre än tandläkare så är det nålar i allmänhet?! Sprutor, kanyler, blodprover.. Jag kan inte ens titta på typ Dr House på tv utan att nästan börja SPY. Så nu undrar jag, varför i hela friden skall jag få idiotiska visdomständer? Jag är för f*n inte ens vis?! Jag vill inte gå till tandläkaren. Nu när jag var inne och läste symtomen för inflammation i tandköttet vid uppkomst av visdomständer känns det ju inte direkt bättre. Smärta, svårt att gapa, feber... Det enda som saknas är svullnad i kinden och det har jag säkert det med (har en bad-hair-day så jag har inte riktigt velat granska mig själv i spegeln idag). Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte?!?!?! Inte ens om de "bara" skall lyfta på tandköttet för att spola in koksaltlösning. JAG VILL VERKLIGEN INTE! Jag lovar Gud, jag kommer borsta tänderna jätte noga varje morgon och kväll, jag menar till och med när jag kommer hem från krogen och såå men snälla låt mig slippa tandläkaren!!!!

 

Kommentarer

Postat av: Babbi - [Design & Foto]

Hejsan! Är du på jakt efter en ny bloggdesign? Välkommen in till min design sida med massor av designer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback