Chockad

2009-05-11 @ 22:40:03

Jag har just legat i soffan i 1 timma med E i telefonen och mått så dåligt. Jag lyckades sammanställa mina tre scheman och drabbades av en gigantisk chock. Jag insåg just att jag måste jobba häcken av mig för att ha råd med hyran och grejer under sommaren. Det blir alltså lite av prio 1.. Skolan är just nu sååå hektiskt. Från att gå från ett helt okej tempo, fick vi helt plötsligt ett jätte grupparbete som jag känner STOR ångest inför av många anledningar, vilket gjorde att jag insåg att jag skulle behöva dubbla tiden som jag lägger på skolarbete. Vilket helt klart också hamnar på prio 1 men om det är grupparbete hela dagarna och jobbar hela kvällarna och helgerna, hur ska jag hinna plugga till tentan om 2 veckor? Och utöver det är det massa kalas i maj... Suck. Min älskade lillebror fyller 13 och jag vet att han jätte gärna vill att jag kommer hem. Vilken trettonåring skulle inte vilja att syskonen kom hem och grattade på födelsedagen? Dessutom fyller pappa 45 och jag har typ lovat att jag ska komma hem då men som schemat ser ut just nu kommer någon bli sur.

Antingen grupparbetesmedlemmarna eller familjemedlemmarna? Och både betyder faktiskt mycket för mig. Tjejerna i gruppen är några jätta goa tjejer som jag precis börjat umgås med och de enda i min klass som jag umgås med lite på fritiden. Känner inte direkt för att sumpa det men skall jag verkligen dissa min egen familj? Shit, jag mår verkligen dåligt.

Såhär delad känner jag mig:

Dilemma 1: Jobb (mat och hyra under sommaren) eller plugga till tentan (och slippa omtenta)?
Dilemma 2: Fira familj eller vara maximalt engagerad i ett grupparbete där det redan känns som att alla tycker att jag är gruppens svaga länk?

Helt plötsligt insåg jag att jag kommer behöva göra någon ledsen. Så blir det när man släpper kontrollen ett tag och låter 1 schema bli 3. Ett i kalendern, ett i huvudet och jobbschemat på internet. Fast om jag ändå hade haft koll på mina scheman så hade det faktiskt inte hjälpt. jag hade varken kunant flytta på hyrebetalningar, födelsedagar eller skolarbeten...

Fan, hur ska jag göra nu då? Jag måste ringa mamma imorgon...



Jag önskar jag kunde dela på mig och vara på minst 2 ställen samtidigt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback