Måndagsmorgon

2009-05-11 @ 10:28:20

Hej på er,

sitter i bädsoffan och kollar på tv. Helst hade jag nog sovit ett par timmar till för huvudet känns helt mosigt men eftersom jag har en fruktansvärd träningsvärk i hela kroppen och har pressat tänder inatt (precis som varje natt de senaste 3 veckorna) så känns inte den tanken heller så lockande. Jag och Ma som hade planer på att dra oss in mot stan, tittade ut när klockan när klockan ringde imorse och insåg att molnen var grå och det blåste en hel del. Ingen promenix dit helt enkelt. Det får bli ännu en lugn dag och idag, tänkte vi ta tag i vårat pluggande. Både Ma och jag behöver det!
 
Ikväll blir det kanske middag med Marcus. Det hade varit mys. Vi får se vad han har för planer efter skolan. Imorgon är det dags att dra sig hemåt. Känns tråkigt faktiskt men samtidigt skönt. Skönt att komma hem till gymmet, garderoben och sängen. Tråkigt att inte få skratta, retas och mysa mer med Ma, men jag antar att man inte kan få allt här i livet

Hon ligger och sover i sin säng just nu och jag vill inte väcka henne. Hon har förlorat både en släkting och sin hund som hon tycker så mycket om, på mindre än en vecka. Jag vet inte om hon vill att jag skriver det här och jag ber om ursäkt men jag vill verkligen att vi alla skall börja känner mer respekt för livet och de få dagar vi har. Vi vet aldrig när det börjar eller slutar.

Nu ska jag försöka få ihop lite frukost, tyst som en mus. Det är måndag idag, Carpe Diem!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback