På tåget

2009-05-07 @ 17:19:29

Hej på er,

nu sitter jag här på tåget med datorn i högsta hugg, precis som utlovat. Degerfors har vi precit lämnat bakom oss och jag är på väg mot huvudstaden, fast jag ska ju inte ända fram dock. Katrineholm blir mellanlandningen i. Jag har köpt biljett utan sittplats för jag tycker inte om att lägga massa pengar på sådant, helt otroligt att det ska kosta typ 50,- extra om man ska få någonstans att sitta. Men samtidigt är det fruktansvärt jobbigt att gå på ett tåg och behöva byta plats 3 ggr eftersom du alltid sitter på någon annans plats. Men man kan ju inte vänta tills sist med att sätta sig heller för då tar ju alla andra utan sttplats de platser som finns kvar. Så det är dagens I-lands problem. Sluta ta så höga summor för att låta folk sitta. Spela på folk osäkerhet på det viset? Jag menar, alla sitter ju tills slut i alla fall. Ska inte sittplats ingå i priset?! Suck.

Haja, än så länge har jag i alla fall inte kommit på vad jag har glömt men jag sitter bara och väntar. Det har nog aldrig hänt att jag fått med mig allt när jag ska åka någonstans. Så vi får vänta och se. Men den älskade pärlan fick ju följa med så jag kan uppdatera er med lite bilder och grejer. (Jag älskar min dator!) :)

Om en timma ungefär kommer jag fram till Katrineholm och där blir det till att försöka hitta lite käk och perrongen varifrån nästa tåg går. Framme är jag inte förrän 19.55 ikväll men det är det värt! Hörs senare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback