Tisdagstankar om träning

2009-05-05 @ 22:21:01

Sitter och slöar i sängen. Träningen känns just nu långt borta, men ändå inte så långt. Både mage och rygg har lite känningar från gårdagens mangling. Känns skönt att det tar men att träna bara överkropp typ 2-3 ggr i veckan är inte så inspirerande. Jovisst, det är ju där jag behöver träningen om jag vill se ut som alla bilder jag tittar på men det blir lätt långtråkigt. Jag som alltid varit så varierad i min träning har just nu ingen cardio alls. Det känns helt piss faktiskt, om jag ska vara ärlig. Den här skadan i sätesmuskeln gör mig deprimerad. Jag som vill ut och cykla, jogga, köra spinning, gå på långa promenader i solskenet. Nä, det vart inget med det. Då blir jag liksom extra lat åt andra hållet och kollar bara på tv på dagarna. Jag vill att den ska vara bra nu! Pappa säger dock att det inte går att skynda på mer än när jag bara vilar. Så fort jag börjar exprementera med att börja träna igen kommer det ta längre tid för muskeln att återhämta sig och risken är förstås stor att det blir värre igen. Så, jag gör som du säger farsan, vilket för första gången någonsin innebär att ligga på sofflocket istället för att snöra på sig löpardojjorna.

Jag satt just och spanade igenom lite artiklar på muscles.se. Jag insåg att mina muskler som jag vill bygg kommer ta ett tag att bygga upp så att köra sommaren 2010 blir nog lagom. Då ska jag även få med min syster och vi ska vara "the sisthas 2010" liksom. :P Dessutom skall vi ha med oss världens sötaste ungar så om vi ska slåss med småttingarna om uppmärksamheten så gäller det nog att satsa stenhårt! ;) Så jag inväntar sommaren 2009 med lite skam. Vågen slår högre än någonsin men jag säger att det beror på mina nyförvärvade armmuskler. Dock har jag börjat få till en hyfsad rutin så den tänker jag följa och detta skall bli sista året jag önskar att baddräkter också skulle ge bikini bränna så att det som finns emellan en hyfsad rumpa och små men helt okej bröst, inte behövde synas. I wish... Nästa år skall jag dock stoltsera och gå i magtröja heeeeeela sommaren, även om det regnar! ;) Man tagar vad man haver lite så. Jag har ingen annan att skylla än mig själv för att jag inte tog tag i situationen förrän i mitten av april. :S

Så det var väl dagens tankar. Det är konstigt hur man kan känns sig mycket tjockare bara av att inte träna cardio. Hoppas, hoppas, hoppas att sätesmuskels-helvettet blir bra snart. Go natt på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback