Söndag :)

2009-10-18 @ 13:53:49

Hej på er,

sitter och slappar i sängen. Idol går på tv i bakgrunden. Har nyss dragit i mig en proteindrink och käkat 2 äggmackor efter träningen. Idag blev det som sagt bara triceps och mage, resten av kroppen kändes lite för mosig än så länge. På triceps blev det nytt PB, 15 kg i cable * 10 rep. :) Duktiga jag! Jag har inte så mycket till triceps så jag vart ganska stolt. :) Idag såg träningen ut enligt följande:

10 minuter snabb gång på bandet som uppvärmning
3 set triceps push down (två händer) á la 11, 12,5 & 15 kg.
3 set triceps extension med hantel (en hand) á la 5 kg.
3 set triceps push down (rep och en hand) á la 5 kg.
3 set triceps armhävningar, 8 rep.
3 set sida-bål (i ryggextension) med 5 kgs hantel, 15 rep.
3 set situps med fötter på ribbstol, 15 rep.
3 set planka, andra setet var på boll.
2 set situps på boll, 15 rep.
Stretch: Triceps, bröst och höftböjaren.

(Alltid 10 rep om inget annat anges)

Jag har dock tankar om att förändra lite i träningsupplägget för att få lite mer fart på muskeltillväxten. Tanken är att testa fyra set, istället för tre, högre vikter och endast 8 rep, istället för 10. Även färre övningar vilket skall ge mer koncentration och endast 2 muskelgrupper per träningstillfälle. Alltså:
1) Triceps+mage
2) Biceps+axlar
3) Rygg
4) (Ben)

Jag kör stenhårt på detta från och med imorgon. Ben får stå inom parantes eftersom jag sällan kör det på gymmet. Jag kör minst ett BodyPump pass per vecka och där brukar det automatiskt bli ben som får ta mest stryk, så det räknas lite som benpasset. :) Dessutom kör jag ju en del spinning och det är ju också ben. :) Ben på gymmet tar jag om jag har tid och lust.

Bröst kör jag dock aldrig på gymmet. Jag får en del bröstträning genom att det ingår i passen men jag kör det aldrig själv eftersom jag har haft problem med bröstryggen. Naprapaten sa att de bröstmuskler jag behöver i vardagen kommer byggas upp av sig själva och om jag inte finner stora bröstmuskler estetiska så finns det ingen anledning att pumpa dem på gymmet. Fördel för kvinnor kanske? Vi har ju redan "någonting" där. ;)

Nu ska jag faktiskt sova en lite stund. Jobbar kväll/natt idag med. Börjar 17, slutar 01. Skönt att maten fungerar såpass bra nu iaf. :) Matlåda skall med till jobbet, såklart! I övrigt önskar jag er en riktigt myssöndag och påminner er om att det faktiskt bara är 66 dagar kvar tills julafton! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback