Tillbaka i Ks

2009-10-24 @ 22:01:24

Hej på er,

vilken underbar lördag! Vi börjar från början.

Jag åkte alltså hem i torsdags. Gick av i Öxnered och åkte hem till min underbara syster, som böjd på mumma-mat. Tacos med alla tillbehör och som efterrätt kladdis med kokos. Mmmm! Fullt medveten om att ännu en straffrunda hägrade kändes det fortfarande helt rätt. Torsdagen var ingen bra dag. När jag gick och lade mig var alla ögonfransarna vita av salt. Per körde sedan hem mig till min mor där jag tillbringade kvällen med småsyskonen och pappa Jonas. Myste och zappade runt lite.

På fredag var det piss-väder så jag sov länge och käkade sedan en brakfrukost framför tv:n. 2 ägg med kaviar, 2 mackor med ost & skink och 1 tallrik yoghurt med müsli. :) Mumms! Sedan hämtade jag lillasyster efter skolan och myste runt hemma. Vi tittade på "nu är det jul igen". Underbara, underbara film! Undra hur många gånger jag sett den! :P Sedan kom en överaskning förbi och mycket hände snabbt. Mamma km hem från Göteborg och vi satt i soffan och pratade länge om vad som hända skall framöver. Sedan på kvällen åkte hela familjen ner till stan och gick på kinarestaurang. Jag åt stekta ägg-nudlar med grönsaker och räkor. Shit va gott det var!!! Perfekt kryddat. Inte för såsigt och inte för torrt. Jag fick ett helt berg och åt faktiskt upp alltihopa. 95 kr gick de på, så värt det!

Imorse gick jag upp vid 8-tiden, inte alltför pigg. Hade gärna sovit ett par timmar till. Åt lite frukost, fick i mig lite kaffe och blev sedan skjutsad till tåget. Tillbringade tiden ombord med att sova och läsa i "Luftslottet som sprängdes". Riktigt bra böcker, hela serien. Välframme gick jag direkt till jobbet, via Subway och köpte en tonfisk bagette. Sedan har det varit jobb hela dagen, iförd FBK:s hockeytröja. :) Har haft massa överskottsenergi så det var en bra dag att jobba på. Dock kan jag tänka mig att jag var lite påfrestande från och till, men, men.. Får vara snällare nästa gång! :P

När jag kom hem så satte jag i laddaren till mobilen och helt plötsligt på plingade nästan 10 sms till, så går det när man har mobilen avstängd ett dygn. :P Nu är jag åter kontaktbar kära folk! :) Och jag lovar att inte glömma laddaren igen. :P

Väl hemma tog jag faktiskt tag i mig själv och gav mig ut på en joggingtur. 6-7 km någonting och det gick såå bra. Ett riktigt bra tempo. Körde lite fartlek och spurt i slutet. Endorfinerna pumpades runt till Basshunters dunk och jag kände mig riktigt stark. Det var en underbar runda. Över 1 månad sedan jag var ute och sprang sist gång. Kände lite i knän och hälsena, eftersom benen inte är riktigt vana att knata runt så lång på asfalt men ingen smärta jag inte kunde springa igenom. No pain, no gain. Jag var så lycklig när jag kom hem. Jag vill bara ut igen, förhoppningsvis blir det imorgon. :) Kanske lika underbart som det var idag. Bara jag, regnet och lyktstolparna. Såhär svettig, blöt och glad var jag när jag kommit hem igen. :)



Imorgon blir det jobb, träning och inhandling av mat. Jag har faktiskt inte lagat mat själv sedan i måndags tror jag. Annars har det varit mycket hämtmat. Inte bra!!! Får bli ändring på det nu!

Löpning var min lördagkväll men på vägen genom stan såga jag många festprissar. Ta det lugnt ikväll, ta hand om er. Nu ska jag titta klart på CSI Miami och sedan hoppa in i duschen. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback