Vilken dag?! :)

2009-10-05 @ 17:26:02

Hej på er,

dagen började så bra. Solen sken, liksom mitt humör. Efter alldeles för få timmar kände jag mig alldeles för utvilad. Många frågetecken rätades ut under natten och jag har mått bättre än på länge.

Sedan gav jag mig iväg till jobbet och en lite svacka. Ostruken skjorta (ajabaja!) och allt annat gick fel. Ville bara hem och dra täcket över huvudet igen. Efter 2 timmars arbete fick jag äntligen slappna av lite, med 2 timmar möte. :) Helt okej möte faktiskt. Fick en hel del klarhet i kommande kampanjer m.m.

Efteråt fick jag möjlighet att följa med Chefen med fru på hockey imorgon istället för att jobba stäningen. Något jag såklart hoppade på utan att blinka. Istället blir det träning på morgonen, arbete på B-vik 13-18 och sedan direkt till Lövbergs Lila Arena! Go FBK!



Nu är jag hemma och tar det lite lugnt. Trivs verkligen i min lägenhet när den är såhär fin och städad. Gillar att bara ta det lugnt, läsa och lyssna på musik. Just nu sitter jag och halvladdar inför Pumppasset om en timma. Lite pulver och tabletter som skall intas innan och sedan kör vi stenhårt. Ser redan fram emot morgondagens triceps/axlar/mag-pass. :)

Nu har ju som sagt andra fasen i mitt träningsprogram startat och nu står det såhär:

Nu har du fått in nya rutiner och det är dax att höja takten. Muskelkontakt är fortfarande super viktigt för att nå dina mål! Nu kommer kosten få en allt större betydelse. Frukost, lunch och middag är ett måste, gärna med 2-3 mellanmål. Viktigt också med påfyllning efter träning! Intensiteten i träningen skall höjas och muskelutmattning skall eftersträvas i alla set.

Fortfarande 4 träningspass i veckan, 3 styrka + 1 kondition. Även promenader uppmanas. 10 minuter intervallträning rekommenderas starkt efter styrkepassen men personligen så är jag inte så mycket för det där. Kanske lägger jag in 1-2 dagar med extra konditionspass istället. Drömkroppen, här kommer jag. Lets go, go, go!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback