Söndag och tillbaka till verkligheten

2009-09-13 @ 13:48:16

Hej på er,

nu är jag tillbaka till Ks och första tvättmaskinerna är redan inne. Ett bryskt uppvaknande och välkomnande tillbaka till verkligheten. Dock känner jag mig riktigt sugen på att köra igång igen. Mer motion, nyttigare mat m.m.
Japp, på kalaset slank det ner både en och två onyttigheter men jag bryr mig egentligen inte så mycket om sådant. Vid festiviteter får man äta vad man vill, så länge man gör det i okej mängder. Det jag vill förändra är min vardag. Mitt hiss-åkande, mitt konstanta unnande, mitt sötsug. Jag vill vara stark, ett liv utan "cravings". Ett fritt liv. En spännande fritid och hög arbetsmoral.

Så nu är det dags att sätta igång och jag tänker rivstarta med en svamprisotto. Recept kommer senare :)

Sen blir det som sagt jobb ikväll 17-00.30. Har redan nu planerat in en kort, kort joggingrunda/powerwalk imorgon förmiddag. (Man kan rivstarta med maten, men inte med träningen. Den skall byggas upp efter ett uppehåll, annars går det åt skogen!) Imorgon blir det jobb 12-19.30, och efter det en promenad med min favorit Anna! :) Funderar på att lägga upp ett lättare träningsschema á la senaste Fitness repotaget "Kom i kalasform på 12 veckor". Återkommer på den fronten.

I övrigt ser ju beach 2010 ut såhär:

- Strech är viktig, gärna dagligen (måste jobba mer på den fronten)
- 3 promenader minst i veckan, á la 30 minuter men gärna mer.
- Vitaminer och mineraler måste man ha, vare sig det är pillerform eller grönsaker - få i dig det!
- Och för min del: ingen mer läsk (kanske light ibland), definitivt ingen mer milkshake och inget kakfestande på egenhand, varken hemma eller på jobbet. Sötsuget skall botas!

Väntar med spänning på veckan nästa utmaning från syster. Utmaningen som jag ger mig själv, och alla er andra, är att försöka komma igång igen. Om det så är med promenader, en fritidssysselsättning eller att ta upp en kontakt med en gammal vän. Denna vecka är det dags att ta tag i sitt liv och komma igång igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback