Veckans utmaning för mig

2009-09-08 @ 22:35:23

1) Slopa milkshaken och läsken

Är ju framförallt ett problem på jobbet när man känner sig trött och piggar upp sig/tröstar sig med snabbt socker. Light läsk är dock inte bättre eftersom det triggar suget. Kvar på listan är vatten, mjölk, juice och lite fun light. (can't live without?!)

2) Låg intensivträning

Promenader is the shit. Allmän vardagsmotion. Fortfarande lite snorig men annars back om track. Hårdträningen sätter igång nästa vecka!

3) Ingen mer fika eller efterrätt

Vill jag unna mig en påse med några stackars godisar en lördagkväll - ja. Men kvällarnas sockerattacker är en påföljd från dåliga vanor som kvällsfika och efterrätter efter middagar, och i tillägg något som verkar förvåna mig själv, varje dag är inte en lördag! Det finns inga skillnad på att fet-äta och att unna sig om man unnar sig flera gånger varje dag.

Helt enkelt dags att sätta igång igen. Ta tag i allting och som han sa tidigare idag:

Man får inte magrutor av muffins!!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback