Mmm SOL!

2010-04-19 @ 09:57:19

Hej på er,

sitter hemma på mammas och pappas balkong i lä, i solen och har inga planer på att flytta på mig inom de närmasta timmarna. Möjligtvis när solan når jättealtanen på baksidan med "ligg-solstolarna". :) Kanske leta efter lite glass i frysen och bara gotta mig.

Jag är så trött på att alltid ha hundra saker att göra. Den långa listan i mitt huvud blir ALDRIG klar. Jag ska skicka in fler cv, storstäda lägenheten, köpa nya gardiner, tvätta, sortera alla mina viktiga papper, träffa min underbara vänner så de förstår hur mycket jag tycker om dem, samtidigt som man ska träna och äta bra, för att inte glömma att göra ett riktigt bra arbete på jobbet (iaf en månad till) osv. Vissa kallar det att bli vuxen men jag vet inte. Jag tror alla är olika. Jag vet att min mamma kämpar med samma långa lista som jag. Jag vet att min far och hans fru håller sin lista relativt kort. Jag vet att min mammas man, min andra pappa, har en egen lista som inte alls involverar samma saker som mammas och är betydligt kortare, vilket kan göra mamma helt galen.

Jag vet att hans (Dennis :P) lista är mycket kortare än min och i de allra flest fall inte involverar samma saker men vi jobbar på det. Jag får släppa saker, han får ta tag i saker. Det är en balansgång det där med att leva ihop.

Nu ska jag hjälpa honom fixa is-thé. Han säger att han inte kan. Gudars, hur svårt kan det vara? Thé gör han ju varje dag. Vad sägs om att göra thé och sedan ställa det i kylen? :P Haja, han är min älskling ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback