Dagens träning

2010-01-03 @ 14:28:11

Hej på er,

vilken start på dagen jag fick? :) Jag vaknade strax efter 8 imorse och satte på tv:n. Reprisen av Biggest Loser på 5:an - underbart! Sedan hoppade jag upp ur sängen, drog i mig en p-drink, satte på mig underställ m.m. för att sedan dra ut och springa ett par kilometer. Kroppen kändes tung och Mp3:n dog halvvägs så rundan blev kortare än jag hoppats på men hey, jag gick ut och sprang tidigt en svinkall söndagsmorgon?! :D På vägen hem sprang jag in och sa hej till "frugan". Har ju inte setts på snart en månad så även om jag kan in svettig och dan så blev det ett kärt återseende. :) Sedan vart det bara att springa hem igen. Allt som allt blev det nog bara en 4-5 kilometer men med tanke på att det var 1 månad sedan jag sprang sist så känner jag mig ändå ganska nöjd över att bara ha kommit igång igen.


Jag, redo för att köra en omgång över snöiga gångvägar. :)

Sedan vart det snabb dusch, på med myskläder och börja plocka i alla väskorna som stod i hallen. Tanken var att jag skulle storstädan men jag kom inte riktigt så långt. Eftersom jag inte käkat frukost (pga att jag inte hade någon frukostmat) så gick jag direkt på lunchen idag. :) Köttfärssoppa á la Findus med extra makaroner i. :)

Sedan vart jag ännu duktigare och taggade till för ännu en omgång, på gymmet. Japp, jag bytte om, släpade mig dit och tänkte nu ska jag f-n pumpa i smithmaskinen. Men nähä, det skulle jag tydligen inte. Första repetitionen drog det till i den stackars ömma svanskotan och sedan gick det inte mer. Körde med 44 kg setet ut och sedan vart det bara att hänga tillbaka vikterna och lunka någon annanstans. Stackarn som jag körde iväg från min favorit, den vita smithmaskinen, till den gråa undrade nog vad det skulle vara bra för om jag ändå bara skulle köra ett set, men, men.. Kroppens signaler går långt före vad alla andra tycker om dig på gymmet, hur snygga de än är?! :P

Så det blev lite rygg istället. 6 set rodd, 3 i maskin och 3 i cable, och sedan blev det 3 set latsdrag. Helt okej ändå. Lite svårt att ladda om från ben till rygg men jag gjorde ett försök och huvudsaken är faktiskt att jag tog mig dit och kom igång. Imorgon ska jag ladda för armar och axlar istället.

Dagens läxa: Underskatta aldrig en hel svanskota på gymmet!

Nu blir det dusch igen och sedan middag - kycklingfilé med wokgrönsaker, nudlar och kokosmjölk. :) Mmm!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback