Hela helgen!

2010-01-25 @ 13:37:39

Hej på er,

hoppas ni haft en bra helg. Det har jag. Mycket jobb men också mycket annat. Familjen har varit uppe och hälsat på lör-sön och sedan följde jag med dem hem. Känns helt okej att vara hemma igen. Det är här jag hittar pausen mellan tankarna.

Jag har så mycket jag vill berätta och så mycket jag vill skriva att jag inte ens vet vart jag ska börja. Det är mycket som händer just nu..

På jobbet rullar allting vidare. Det känns både underbart och svårt. Att få en högre position kan vara svårt, särkilt när det händer dig för första gången någonsin. Helt plötsligt ska du bli någons chef. Du ska säga till dem vad de ska göra och du har ansvaret för att arbetet sker på ett korrekt sätt. Vissa har man inte alls några problem om att be om saker. När allt går bra så svävar man runt på moln och ber personer att göra diverse saker för att bara mötas av ett stort leende som såklart besvaras av ett ännu större. Det är underbara dagar. Andra gånger så byts molnen ut mot cementstövlar och pirret i magen blir till en stor klump. Det är svårt. Missförstå mig inte, jag älskar att utvecklas. Jag behöver bara lite tid. Som chef kan du inte skilja på folk och folk. Man kan inte låta solstrålarna utföra allt jobb bara för att cementstövlarna säger det. Det gäller att växa, och jag växer men ibland hade jag bara själv hoppats på att det skulle gå lite snabbare. I lördags var en solskensdag. Det var mycket att göra men jag hade koll på allt, alla var glada och jag fick så mycket positiv feedback från gästerna som jag delade med mig av att alla såg ut som små solar. (Okej, det fanns kanske ett undantag men det orkar jag inte gå in på.) Bland annat så frågade jag en gäst som kom fram om han väntade på någonting  och han svarade: - Nej tack, jag är så nöjd så! Jag avfyrade ett leende, berättade vad glad det gjorde mig och delade med mig av händelsen till kökspersonalen som lyfte ännu en steg mot himlen. Det var helt enkelt ett riktigt bra skift, de timmar jag fick köra. Jag frågade kassapersonalen om de ville bli avbytta för att dricka lite eller liknande, när ruschen hållt på en stund, men de log och sa att det var bättre att jag stog kvar i PF:en.

Fredagsskiftet kändes inte lika bra. Jag fick slita lite med mig själv och personal i köket och det kändes helt enkelt inte lika lätt. Det berodde säkert lite mycket på inställning som omständigheter och jag har kommit fram till att det får bli lite ändringar. Hoppas även att kursen som jag åker på på söndag kommer att hjälpa mig mycket, i fråga om kommunikation med medarbetare.

Annars har det som sagt varit en bra helg. Mamma och pappa var uppe i lägenheten och fixade åt mig medan jag var på jobbet. (Underbara föräldrar!) De plockade ihop mitt skrivbord, packade ihop julsakerna, köpte och monterade en bokhylla till mig från IKEA, satte upp tavlor, rensade avloppet, städade i allmänhet. När de var klara igår så var det nästan så fint att jag inte ville åka med dem hem. :P Men jag är ändå så glad att jag gjorde det. Jag har haft en underbar dag här hemma idag. Jag har varit på promenad i solskenet bland annant. Himlen var blå, snön gnistrade och allt var så vackert att det pirrade i hela kroppen. Ljuv musik hade jag i öronen och det kändes som att jag kunde knalla hur långt som helst, blev dock "bara" en 3-4 km. Kändes ganska långt ändå iförd hela uniformen med termobyxor m.m. :)

Sedan jag kom hem har jag övat på Für Elise på piano, spelat The Rose på gitarr och sjungit ABBA-låtar. Snart ska jag krypa ner med en bok i soffan, "Kärlek, lycka och meningen med livet". Sedan ska jag försöka höra av mig till nära och kära för att se vilka jag kan träffa när jag är hemma. Borde prata med Sofie, hälsa på pappa&syster plus träffa Fanny iaf. Vilodag idag, sociala dagar tis-ons och sedan hem igen på torsdag är planen.

Nä, åter till gitarren. :) Ha en underbar måndag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback