I looooove it!

2010-01-19 @ 14:19:27

Hej på er,

Ganska nyss hemkommen från första träningen på ett tag och för att riktigt få igång motivationen bestämde jag mig för att testa min födelsedagspresent. Shit va kul det va!!! Pulsklockor förknippar man ofta med löpning och konditionsträning i allmänhet men den funkar alldeles utmärkt även på gymmet. Det bästa var att man såg när pulsen gått ner tillräckligt mellan seten, och visste precis när det var dags att köra igång nästa set för att inte tappa för mycket puls men ändå slippa mjölksyra. Om ni inte testat att träna med pulsklocka så rekommenderar jag er starkt att pröva. Det tillför så mycket information som gör träningen mycket effektivare och på så sätt roligare. :)

Jag använder Polars FT80 som dessutom skickar över informationen till datorn, sparar alla träningsdata och lagrar det i vecko- och månadsredovisningar. :)

Såhär såg dagens pass ut:
Total tid: 43 minuter
Tid i pulszon 1 (lättaste): 10 minuter
Tid i pulszon 2 (medel): 24 minuter
Tid i pulszon 3 (jobbigaste): 9 minuter
Calorier förbrukade: 427 kcal (av dessa var 27% fett)
Dagens medelpuls: 149 (75% av min maxpuls)
Dagens maxpuls: 183 (92% av min maxpuls)




Tack mamma & pappa. I looove it! :) Beach 2010, here I come!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback