Dagens träning och italiensk afton på gång!

2010-07-27 @ 18:52:48

Hej på er,

idag blev det faktiskt en ganska hård satsning trots 30 grader ute. Vi joggade fram och tillbaka till gymmet och däremellan blev det ett ganska hårt biceps/magpass. 1 timma och 35 minuter tog allt sammanlagt och jag förbrände närmare 900 kcal! :)

Ändrade taktik på gymmet och körde låg rep. Kunde höja ganska markant eftersom jag satsade på 4-6 rep iställlet för 8-12. Bicepscurlsen fick bita i hela 12.5 kgs hantlarna! Magen i maskin kom upp i hela 45 kg. Den börjar redan kännas!!





Jag behöver lite mer variation för att inte tröttna och har under dagen funderat på ett upplägg som jag tänkte testa. Jag ska köra tre-veckors internaller med två veckor rent gym och sedan 1 vecka alternativ träning såsom löpning och gruppträning. Jag gillar pass som bodypump och combat mycket men de får svårt att komma med när det ligger så mycket fokus på gymmet. Man kan faktiskt inte träna alla dagar i veckan fastän man vill!

Detta gör att det blir lite variation för kroppen också och jag hoppas att motivationen skall hålla i sig längre och att resultaten kommer snabbare. :) Återstår att se. Just nu har jag alltså börjat första gymveckan så det dröjer lite till innan jag får ge mig in i salarna igen, men jag räknar redan ner. När jag står i salen längtar jag till gymmet och tvärtom, detta skall ge mig lite av varje. :)

Nu ska jag ta och byta om snabbt. Jag och grabben har städat hemma och väntar gäster. Vi ska ha italiensk afton!

Kommentarer

Postat av: Systeryster

Hej

Gud va trött jag är i dag.

Ang att ses i veckan-kvällar blir svårt för oss. Nya sovrutiner osv osv. Men jag är ju ledig idag o i morgon så vill ni haka på ner till skräckland eller nått får ni höra av er! Trevlig onsdag på er! (vi kanske går en sväng till far-kan ni ju komma dit oxå!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback