Måndag - vila

2010-06-07 @ 19:33:53

Hej på er,

hur mycket det än suger i benen efter bättre tider så känns faktiskt dagen som att det bästa jag kan göra är att vila. Är lite sugen på en promenad här om en stund, annars har det bara blivit lugnt idag. Plockade efter många om och men ur mina extensions ur håret idag. Det var ganska smärtsamt, men jag är så himla håröm, så det är kanske inte så konstigt. Sedan hade jag låtit dem sitta i lite väl länge så att håret som växt ut blivit som små dread locks längst in. Ingen höjdare att kamma ur. Så nu är håret kort igen. Till axlarna. Ska klippa mig på torsdag och kommer antagligen förlora ännu ett par centimeter men jag har inte toppat håret på ett halvår, så det är änna dax.

Jag har redan bläddrat igenom i stort sett hela "Löparens nya handbok". Det stod mycket bra grejer i den men den bestod också till stor del av träningsprogram, vilket jag tycker är ganska värdelöst. Jag lyckas aldrig hålla de där. Jag tycker de är tråkiga och långdragna. Dock fanns det ganska bra med förslag på tempoträning och olika sorters löpning för förbättrad uthållighet och snabbare tempo. Även övningar för bättre avstamp. :)

Jag har också börjat kolla igenom "Fitness för henne" och fundera över min livsstil och mina mål. Jag är som vanligt ganska sugen på att klottra ner någon form av lista där jag får ner lite konkreta mål och delar upp dem i delmål. Funderar över hur jag vill komma dit m.m. Det ger mig motivation.

Just nu har jag just genomgått ett jobb-byte (för de som inte är insatta) och ligger inte riktigt i fas. Killen är kvar i Karlstad och jag bor hemma hos mammsen. Att bo hemma är faktiskt ingen höjdare ur genomförande synvinkel. Nog för att man får gratis mat (dock inte husrum eftersom jag fortfarande måste betala hyran för Kd-lägenheten) och den ofta lagad och framställd på bordet. Dock har man minimal chans att påverka vad som ställs fram och med kräsna småglin till syskon får man ofta välja på köttbit med potatisgratäng och fet sås eller snabbmakaroner och köttbullar. Ingen höjdare. Alldeles nyss åkte det t ex ner en chokladmuffins för det var det som serverades. har inte ätit mer än lunch, det har ingen hemma, men vi har gäster och de bjöds på fika, så också barnen. Familjens matvanor är allt annat än mina och det faktum att varenda skåp är fullt av "synder" gör det svårt för mig. I vanliga fall finns inget sådant inom räckhåll. Sommarens mål är deff men det är svårt när man måste kompromissa, därför ser jag fram emot 1/8 när jag och grabben får flytta till nya lägenheten och fylla frysen med kycklingfiléer och kylen med keso igen. Tills dess är det bara att fortsätta kämpa. Nu är jag dösugen på en prommis, så så får det bli. :) Ciao!

Målet:

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback