Några sista rader...

2010-06-15 @ 22:29:58

... innan säng dags. Har suttit i över en timma nu och läst ur Fitness för henne. Gud vilken inspirerande bok. Jag vill bara springa bort till gymmet och hyvla av världens pass?!! Jag vet att jag har velat en del angående träningen men just nu ser det ut som att jag ska bort till Sportlife på fredageftermiddag och provträna. Blir nog både ett Pumppass och känna lite på vikterna. Om allt känns så bra som jag hoppas kommer jag nog snarast hoppa på deras kampanjerbjudande för 249,-/månad. Får jag sedan friskvårdspengar från jobbet till hösten så kanske kortet utökas från lokalt till regionalt. :)

Tanken är i alla fall att jag förhoppningsvis från och med nästa vecka ska kunna börja gymma igen måndag, onsdag, fredag och söndag. Fokus skall återigen ligga på att framhäva och bygga muskler/styrka. Vanligtvis hade jag ju, i och med årstiden, hellre haft ett deff-fokus men i och med foten så känns det som att de flesta varianter av konditionsträning får vänta lite. Får sulor till löpskorna runt 9:e-10:e juli och tills dess får jag alltså hålla mig relativt stillastående.

Sportlife kommer bli perfekt när jag och Underbar har flyttat till nya lägenheten. Jag kan fortsätta med både gym och Les Mills och han kan fortsätta pumpa på gymmet. Klart det känns tråkigt att lämna SATS när man hittat alla små finurligheter och förstått vilka maskiner som fungerar för mig, men sådant är livet och det finns inget som säger att vi egentligen kommer byta ner oss.

Sedan ska det bli skönt när vi flyttar och vi kan köra på våran fitnessmat igen. Har fått massa mattips från boken men det finns inte en chans i världshistorien att kunna tillämpa de hemma hos familjen. Nu är det dock förhoppningsvis bara 6 veckor kvar. :) (I och för sig har det bara gått knappt 4...)

Haja. Inget att gräva ner sig över. Lite svårt att göra något åt nu. Bättre att bara njuta av att det är sommar och se fram emot den underbara hösten som väntar. Har planer på att eventuellt åka på en underbar semester i samband med födelsedagar m.m. som jag inte heller kan sluta längta till.

Kämpa bara lite till så blir allt precis sådär underbart som du drömt om!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback