Mål, deff och höga vikter.

2010-09-07 @ 08:44:41

Hej på er,

jag fick i sista stunde reda på att jag fick 2,5:s sovmorgon imorse. De bästa timmarna på länge. Mamma ringde igår och berättade att morfar skall opereras idag. Jag kunde inte skaka av mig oron så jag somnade sent och sov dåligt.... tills älsklingen kom hem vid halv 4-tiden. Så ett par extra timmar var precis vad jag behövde.

Smsade en hel del med Sandra igårkväll ang allt från sizen på BL-deltagarna till träningsplanering och mål. Vi bestämde oss för att sätta oss ner på fredag och kolla över våra mål. Mina gamla känns inte längre så aktuella:


[X] 1/9 squats 67 kg
[ ] 8/12 8 pullups själv
[ ] 8/12 träna med 14 kgs hantlarna
[ ] 8/12 80 cm i midjan

Benböjen är ju redan avklarade. Pull upsen kan få stå kvar men den känns som ett mindre del mål. 14 kgs  hantlar finns det inga på Sportlife och om jag känner Sandra rätt så låter hon mig smaka på 15 kgs hantlarna redan denna eller nästa vecka. :P

80 centimeter i midjan känns heller inte så aktuellt. Klart en midre deff skulle väl bara kul men byggandet går så pass bra just nu att deffa ner sig så mycket känns mest som att det skulle förstöra.

Så funderar jag, så har jag bara 1 av 4 mål kvar. Inga större grejer. Tur att jag har Sandra som kan sätta tankarna i rullning. Det är inte alls lika roligt att träna utan mål. Förresten så längtar jag till 100 kg benböj men det känns som att jag borde fundera på att skaffa ett bälte i så fall.. Får fundera på det där.

Nu ska jag gå till tåget. Hörs förhoppningsvis ikväll. Vet inte riktigt när jag slutar eftersom jag börjar såpass mycket senare. Ciao! :)



Kan man kalla hennes kropp för ett feting stort mål? Hon är ju så jäkla het... Fast lite större armar hade ju inte skadat :P

Kommentarer

Postat av: Petra

Sådana här inspirationsbilder är bra att titta på ibland. Gör detsamma emellanåt (senast idag ler).



100 kg i knäböj...det är ett mål jag också har. Har testat på den vikten en gång (finns på videoklipp på min blogg) men jag failade :-(



Bälte är något jag tycker är prio 1 för dig om du ska på så tunga vikter. Själv använder jag det när jag kör på vikter över 90 kg.



Lycka nu till med dina tre återstående mål!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback